Levertijd
Door FRYSCOM opgegeven levertijden gelden steeds bij benadering en zijn nimmer definitieve termijnen. Bij niet tijdige of niet juiste levering vragen wij u om ons hierover per e-mail te informeren. De door FRYSCOM opgegeven levertijd vangt aan nadat alle benodigde gegevens door FRYSCOM zijn ontvangen.
Alle bestellingen (uitgezonderd palletzendingen), welke voorradig zijn en op werkdagen voor 20:00 uur worden besteld, zullen dezelfde dag verzonden worden. Deze worden normaliter de volgende werkdag (max. 48u) aangeboden tijdens kantooruren en op zaterdag. Voor het versturen van uw bestellingen maken wij veelal gebruik van de diensten van PostNL.
Een bestelling zal maximaal twee keer worden aangeboden. Als u, de ontvanger van het pakket, na twee keer aanbieden het pakket niet heeft aangenomen, dan zal het worden retour gestuurd.
Bij binnenkomst zal de zending worden verwerkt en u wordt hierover per e-mail geïnformeerd. Mocht u de order opnieuw willen ontvangen, dan is dit zeker mogelijk, mits het product nog op voorraad is. De verzendkosten zullen in dat geval opnieuw in rekening worden gebracht.
Verzendkosten
FRYSCOM wil hierin transparant en duidelijk zijn. Wij hanteren een vast tarief van €. 4,95 voor verzendkosten in Nederland, op bestellingen tot €. 50,00, die worden geplaatst op https://www.fryscom.nl.
GRATIS VERZENDING VAN BESTELLINGEN BOVEN €.50,00
Onze verzendtarieven voor Nederland:
Wanneer je een deel van de order retour stuurt, dan kan het gebeuren dat het resterende deel van de order een waarde heeft die beneden de drempel van GRATIS verzending ligt. De verzendkosten worden dan alsnog in rekening gebracht en zo mogelijk in mindering gebracht op het geretourneerde artikel.
Levering via PostNL
Alle bestellingen (uitgezonderd palletzendingen), welke voorradig zijn en op werkdagen voor 20:00 uur worden besteld, zullen dezelfde dag verzonden worden. Deze worden normaliter de volgende werkdag (max. 48u) aangeboden tijdens kantooruren en op zaterdag. Voor het versturen van uw bestellingen maken wij veelal gebruik van de diensten van PostNL.
Met de besteltijd van 20:00 uur wordt het uiterste tijdstip bedoeld waarop de order daadwerkelijk bij ons binnen moet zijn. Houdt hierbij rekening met een eventuele verwerkingstijd van onze server.
Een bestelling zal maximaal twee keer worden aangeboden. Als u, de ontvanger van het pakket, na twee keer aanbieden het pakket niet heeft aangenomen, dan zal het worden retour gestuurd.
Bij binnenkomst zal de zending worden verwerkt en u wordt hierover per e-mail geïnformeerd. Mocht u de order opnieuw willen ontvangen, dan is dit zeker mogelijk, mits het product nog op voorraad is. De verzendkosten van €. 4,95 zullen in dat geval opnieuw in rekening worden gebracht.
Zaterdagzending
Wanneer u een bestelling op vrijdag plaatst, dan wordt dit automatisch een zaterdagzending. Naast de standaard verzendkosten van €. 4,95 zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Bestellingen geplaatst op vrijdag na 20:00 uur, en op zaterdag en zondag, zullen op maandag verwerkt en verzonden worden, deze kunt u dan dinsdag verwachten.
Backorder / nalevering
Het kan voorkomen dat niet alle producten uit uw order voorradig zijn, deze zullen vervolgens als back-order kosteloos worden nagestuurd, u hoeft hier niets voor te doen. U ontvangt een inpak-bevestiging als uw order wordt nagestuurd.
FRYSCOM doet altijd haar uiterste best om de voorraden zo goed mogelijk op peil te houden. Toch kan het gebeuren dat een product op het moment van bestellen nog wel op voorraad is, en op het moment dat het logistieke team uw bestelling wil inpakken, het product uitverkocht blijkt te zijn. Dit is natuurlijk erg vervelend en wij zullen, samen met u, zoeken naar een oplossing. Onze inkoopafdeling gaat in die gevallen er alles aan doen om het product opnieuw in te kopen zodat u het alsnog kan ontvangen.
Wanneer wij het ontbrekende product opnieuw kunnen bestellen, dan zal het binnen afzienbare tijd bij ons binnenkomen. Wij sturen dit product dan kosteloos na. Echter, het kan zijn dat wij het product opnieuw kunnen bestellen, maar het niet voor dezelfde prijs aan u kunnen aanbieden. Dit kan komen doordat de inkoopprijs is gestegen doordat een product is vernieuwd en wij alleen nog maar de nieuwere, duurdere versie kunnen inkopen. In dergelijke gevallen zullen wij contact met u opnemen om te overleggen of u het product nog wilt bestellen voor de hogere prijs.
Mocht het ontbrekende product niet meer te verkrijgen zijn, bijvoorbeeld doordat het product niet meer wordt gemaakt of doordat de fabrikant alleen nog maar een nieuwere versie aanbiedt, dan geldt het volgende:
Heeft u het product al betaald? Dan zal het aankoopbedrag naar u geretourneerd worden.
Heeft u een bestelling geplaatst op rekening? (op dit moment nog niet mogelijk) Dan zullen wij het product uit bestelling halen en komt het te betalen bedrag voor het desbetreffende product te vervallen.
Schade tijdens verzending
Mocht er onverhoopt tijdens transport schade zijn ontstaan, meld dit altijd direct bij de chauffeur van de betreffende pakketdienst, deze zal de schade moeten noteren. Is het pakket ernstig beschadigd? Dan moet u het pakket weigeren aan de deur en zal het pakket naar ons terugkomen. Indien dit niet gebeurt, kan vergoeding of vervanging worden uitgesloten.
Wanneer een pakket er ogenschijnlijk goed uitziet, en door u is aangenomen, dan is het mogelijk dat deze door het transport toch beschadigd is geraakt. In dergelijke situaties dient u binnen 24 uur na de levering een schade en/of manco-melding te mailen, met een duidelijke foto, naar [email protected]. Indien dit niet gebeurt, kan vergoeding of vervanging worden uitgesloten.
Nadat wij uw mail én foto met betrekking tot de schade en/of manco-melding hebben ontvangen, nemen wij deze in behandeling. Na goedkeuring kan het product retour en een vervanging zal direct worden verzonden. Buiten de 24 uur kunnen wij uw schade en/of manco-melding helaas niet in behandeling nemen.
Verkeerd besteld / geleverd
Mocht u een fout hebben gemaakt tijdens het bestellen, en daardoor een verkeerd product besteld, dan is dat natuurlijk erg vervelend. U kunt het verkeerd bestelde retourneren.
Het verkeerd bestelde product dient ongebruikt te zijn en de verpakking ongeopend, Het product dient in absolute nieuwstaat (is niet uit de verpakking gehaald) te worden geretourneerd. Een retourmelding / zending dient binnen 14 dagen plaats te vinden. Aan het ruilen van producten kunnen kosten verbonden zijn.
Wanneer u een weborder heeft geplaats op https://www.fryscom.nl en er is door FRYSCOM per ongeluk een foutief artikel geleverd, dan zullen wij deze kosteloos omruilen.
Het verkeerd geleverde product dient ongebruikt te zijn en de verpakking ongeopend. Een retourmelding / zending dient binnen 14 dagen plaats te vinden, waarbij de retourkosten voor rekening van FRYSCOM zijn.